heal the world

Under de senaste åren har jorden haft många naturkatastrofer, eller det har dem haft länge, fast dessa åren har dem varit kraftigare och 100.000 tals människor dött..tsunamin, jordbävningar, översvämningar och nu en vulkanutbrott i Island. Jag vet inte, men jag tror kanske att mayafolket ändå hade rätt? att jordens undergång kommer att vara år 2012?

Vi måste göra något åt saken.. vad vet jag inte..men vi kan börja med att spara energi som t.ex släcka lampan efter sig. dra av elsladdar som är inpluggad i kontakten, även om man inte använder det så tar det energi har jag hört.
inte skräpa ner naturen är också en bra sak. PANTA MERA. öhm öhm... och jaaa spara vatten,sortera sopor och sånt! om alla följer dem reglerna, så skulle det varit jättebra. Idag så förstör vi jorden för varje dag, vi förstör luften i himlen med att åka t.ex flygplan, ärligt jag ser många många många flygplan utanför fönstret varje dag som åker och landar och det är sorgligt lol.Fast såklart inte dessa dagarna då man inte kan flyga än sålänge, hoppas bara att vulkanen inte pågår förlänge så att mamma hinner hem. men fatta så mkt koldioxid som släpps ut och som förstör naturen? Och så miljontals bilar som körs varje dag omg & skräp, hundbajs som ägarna inte plockar upp, här i Finland geez det ligger överallt. och det förstör också vår natur. och havet fördärvar vi människor också, alla båtar som släpper ut olja så fiskarna kan dö, vi människor skräpar ner havet, och vissa länder släpper ut avloppsvatten till havet.. Ja vi fördärvar allt mellan himmel&jord. sharpness peopleee

Om jorden verkligen går under om 2 år, så äre paniiiiik. Jag hinner bara bli 16 buhuh :< men näee jag tror den kommer gå under om några tiotusentals år



Kommentarer

comment me!:

Namn:
press this button

E-postadress: (only Lisa who sees it)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0