16/2-10

- your uhhm... tiiiits are cleans, yeah. 

MY ASS ATT MINA TÄNDER ÄR FRISKA!
Förklarade till kvinnan att jag har ont i tanden däruppe när jag käkar sötsaker fast hon kunde knappt svenska eller engelska och jag kan inte finska. So, how did we communicate? Teckenspråk höhö. Nej inte riktigt men jag pekar väl vilken tand det gör ont i och efter 2 minuter fundering svarade hon att det är tandköttsinflammation.

Jappjapp och idag slutar vi kl 14 fast jag fick stanna kvar för finska stöd i 1 ½ timme till och jag höll på att somna. Gäspade minst 100 gånger och fick översätta typ 20 meningar finskt text som var svårt för mig och det tog mig 1 h minst. Hackade upp vid varje ord eftersom finska har så många böjningar :(

Äschh nu ska jag spela blockwars på blip mohahha 



Kommentarer

comment me!:

Namn:
press this button

E-postadress: (only Lisa who sees it)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0